fbpx
EASYFORM

Ett lysande varumärke med stark digital närvaro

Tjänster

  • Varumärkesplattform
  • Grafisk profil
  • Logotyp
  • Webbsida
  • Marknadsföring

Easyform är elinstallatörens bästa vän

Easyform är specialister inom professionell belysning för offentliga och kommersiella miljöer. Med nyfikenhet och nya idéer i samspel med lång erfarenhet och gedigen kunskap inom belysning och smarta styrsystem, är de alltid redo för nya utmaningar. Genom sitt breda utbud av innovativa och energieffektiva produkter kan du lita på att Easyform är en partner som tar ett helhetsgrepp och ansvar över ditt projekt.

“Det bästa med samarbetet har varit Adgrowths förståelse kring helheten i marknadsföringen och att de har hjälpt oss att paketera vårt varumärke tydligt. Vi värdesätter att de är resultatdrivna och måna om vår framtida tillväxt”
– Anton Swärdh, säljare & marknad på Easyform

Redo för ett samarbete där vi hjälper dig med helheten? Kontakta oss!

BEHOVET AV EN TYDLIG KOMMUNIKATION

Easyform frågade sig själva hur de vill uppfattas som varumärke och hur de tror att marknaden uppfattar dem i nuläget. Frågeställningen ledde till att de kände behovet av att förtydliga varumärkets identitet för att stärka sin position på marknaden. All kommunikation framåt behövde ha en röd tråd och profileringen skulle bli tydligare.

 

Easyform har haft en stark ekonomisk tillväxt de senaste åren och fördubblat sin omsättning från 2021 till 2022. Det innebär att man på kort sikt fått många nya kunder som börjat använda deras produkter. Easyform är ett företag som ligger i framkant vad gäller belysningsteknik och framtagning av nya produkter, vilket historiskt inte har återspeglats i varumärkets kommunikation och visuella identitet. Utmaningen var att skapa en hög igenkänningsfaktor och förenkla för kunderna som handlar professionell belysning.

VIKTEN AV ATT FÖRENKLA FÖR MÅLGRUPPEN

Easyform ville göra det lättare för sina kunder och bli mer synliga och tydliga mot sina målgrupper. För att lyckas med det utfördes först ett varumärkesarbete där vi konkretiserade Easyforms identitet med rätt fokusområden framåt, både gällande kommunikationen och den grafiska profilen. När det visuella uttrycket och argumentationen fanns på plats skapades en ny webbsida som förenklar för besökaren att ta del av Eayforms produktportfölj samt gör det smidigare att inhämta relevant information om produkterna. 

Spana in resultatet på www.easyform.se

Vi ville bli bättre på att kommunicera med våra målgrupper. Där är varumärket och den grafiska profilen en mycket viktig grundsten.

– Anton Swärdh, säljare & marknad på Easyform
REDO FÖR FRAMTIDEN

Easyform har fått en stabil grund att stå på och skaffat sig en starkare digital närvaro. Med ny användarvänlig webbsida tillsammans med en mer modern logotyp och ett kaxigare uttryck förmedlar varumärket att man är redo för framtiden. Varumärket har numera en röd tråd genom all kommunikation och berättar tydligt att Easyform är det bästa valet när man vill köpa intelligent och professionell belysning. 

Framåt sköter AdGrowth Easyforms löpande digitala marknadsföring i rollen som strategisk och operativ partner. 

– Med hjälp av den grafiska uppdateringen kommer Easyform stärka sin position som en utstickande aktör i branschen och kunna positionera sig ännu mer i framkant. Sett till många konkurrenter så har Easyform betydligt mer “edge” nu. De är moderna och utstrålar att de hänger med i utvecklingen och vill framåt, säger Mikael Hourula, Art Director på AdGrowth.

 

Läs intervjun om arbetet bakom Easyforms logotyp och grafiska profil HÄR

DAGS FÖR ETT NYTT GRAFISKT UTTRYCK?

Kontakta Daniel Iivari så berättar han hur vi får ditt varumärke att sticka ut.

Quickview

Close

Categories