fbpx
HJM TAK & BYGGPLÅT AB

En tydlig varumärkesidentitet med högt i tak

Tjänster

  • Varumärkesplattform
  • Grafisk profil
  • Varumärkeswebb

HJM har ett av västsveriges bredaste sortiment av tak- och väggmaterial inom plåt.

Tillsammans med sina medarbetare, kunder och leverantörer samarbetar de och skapar ett lag som utmanar marknaden tillsammans.

Behov

HJM hade behovet av att ringa in företagets identitet och hitta en strategi med en röd tråd framåt. Företagets målsättning var att lyfta fram sig själva som en utmanare på tak- och plåtmarknaden med modet att gå sin egen väg. 

Utmaning 

Företaget har starka kopplingar till Göteborg och en kundgrupp med stort förtroende till ledningen i familjeföretaget. Vårt mål blev att skapa kommunikation med ett budskap om att HJM är ett starkt team och att varje medarbetare besitter viktiga kompetenser som tillsammans bidrar till helheten. 

Lösning

AdGrowth löste utmaningen genom att fokusera kommunikationen kring budskapet att HJM är ett team. Framförallt genom att inkludera leverantörer och kunder. HJM fokuserar på starka samarbeten och långsiktiga relationer som gör att de växer tillsammans – och blir en stark utmanare på marknaden.

Kommunikationen bygger på teamkänsla och att vi är starkast tillsammans. Genom att ta vara på varandras styrkor samlar vi en stor mängd spetskompetenser under ett och samma tak som ger en konkurrenskraftig möjlighet. Vi har även fokuserat på HJM’s värderingar: närheten till sina kunder, vara inkluderande och behandla sina medmänniskor med respekt. Genom att balansera mjuka värden med konkurrenskraftiga styrkor har HJM funnit en balans som varje dag tar varumärket ett steg närmare sitt mål.

Resultat

Arbetet resulterade i en brand book som samlar företagets fundament, målgrupp, positionering, strategi och grafiska profil. Sedan förverkligade vi varumärket och gav det liv på en ny varumärkeswebb som vi byggde åt HJM.. Idag har företaget en enhetlig kommunikation, tydlig strategi och ett styrdokument som vägleder vid beslut och säkerställer att företaget kan vara trygga i att varje dag stärka sin positionering på marknaden och öka sin försäljning.

Internt har vi alltid vetat att vi är bra för våra kunder, men nu är det supertydligt även utåt vilket värde vi tillför. En tydlig varumärkesidentitet gör stor skillnad och vi är supernöjda med AdGrowths arbetsinsats.

– Andreas Björk, Delägare HJM Tak & Byggplåt AB

Läs Andreas berättelse om effekten av ett tydligare varumärke här!

Vill du hitta en strategi framåt med ett starkare varumärke?

Kontakta Daniel Iivari så berättar han hur vi kan hjälpa dig att hitta en röd tråd för din kommunikation.

Quickview

Close

Categories