Maskino

Kampanj för
Sveriges bästa arbetsplats

Vi fick i uppdrag att på 4 veckor lansera en kampanjsite för Sveriges bästa arbetsplats. Maskino AB i Göteborg är exklusiv återförsäljare av det japanska grävmaskinsmärket Kubota. Vi hjälpte till att lyfta fram den nya modellen KX060-5. Innehållandes de senaste innovationerna och en hytt med hög komfort och standard skapas en ny arbetsmiljö för förarna. Vi kallar det Sveriges bästa arbetsplats.

Tjänster

Webbdesign - Produktfoto - Webbutveckling - Copy - Google Ads

En helt ny arbetsplats
formad för framtiden

Uppdrag

Vi ville skapa en kampanj utöver det vanliga. För att lyckas med det behövdes nytt bildmaterial att arbeta med. Med kreativa ljuslösningar och experimenterande med slutartider tillsammans med en läcker maskin fångade vi en grym känsla.

Kampanjen har krävt nytänkande strategier och ett nytt sätt att se på grävmaskinen. Vårt fokus låg i att lyfta fram de stora egenskaperna i den lilla maskinen. På webben var det därför viktigt att skapa en wow-faktor och en exklusiv känsla med hjälp av pampiga bilder och en interaktiv webb. 

MASKINO
Resultat

Tidspressen på projektet var en spännande utmaning. Men efter 4 veckors intensivt arbete i en tight projektgrupp kunde vi lansera en kampanjsite vi och Maskino känner stolthet över. Kampanjen är i full gång och nu pågår arbetet med att marknadsföra och generera leads. 

“När vi skulle marknadsföra en ny viktig maskinmodell föll valet på AdGrowth för att realisera projektet. En viktig aspekt var att de hade de flesta resurser in-house vilket har gett snabb feedback under projektets gång. AdGrowth håller en hög professionell nivå med tydlig kommunikation och planering vilket har varit avgörande för att klara deadline.”

""

Oscar Västerstig, Återförsäljarchef
Maskino

Våra case

Utforska våra case

Vill du veta mer om våra kundcase?