Nyheter

”Hela vårt varumärke känns betydligt mer modernt, tydligt och träffsäkert nu”

Maskinhjälp, en väletablerad aktör som hyr ut maskiner till företag inom bygg, entreprenad och industri, ville stärka sin digitala närvaro och förtydliga sitt varumärke. Vi tog en pratstund med Thomas Sandberg, VD och delägare på Maskinhjälp, om beslutet, arbetsprocessen och resultatet.

– Vi kände att vår nuvarande profilering inte riktigt återspeglade vilka vi är, vad vi erbjuder eller vart vi som företag är på väg. Vi vet vad vi är duktiga på, men vi har inte varit lika bra på att kommunicera det utåt. Det ville vi förändra,  berättar Thomas Sandberg.

AdGrowth fick i uppdrag att skapa en varumärkesplattform, uppdatera den grafiska profilen och sätta strategin för både kommunikationen och marknadsföringen framåt. Tillsammans med skapandet av en ny användarvänlig webbsida blev det betydligt enklare för besökarna att hitta vad de letar efter och få den hjälp de behöver.

– Hela vårt varumärke känns betydligt mer modernt, tydligt och träffsäkert nu. Vår hemsida återspeglar vilka Maskinhjälp är på ett rättvist sätt, något jag tror underlättar för våra kunder väldigt mycket. Nu är det enklare att söka efter information och produkter, säger Thomas.

Vidare berättar Thomas att både hemsidan och deras nya grafiska uttryck känns helt rätt och andas exakt det Maskinhjälp står för. Deras nya tagline “Borta bra, men nära bäst”, som tydliggör Maskinhjälps starka lokala förankring är också något som summerar arbetet bra menar Thomas och lägger till:

 

– Sloganen var en fullträff! Vi vill ju vara nära våra kunder och i princip fungera som ett närliggande garage där kunderna kan hämta allt de behöver. Vi har ett brett sortiment och det är väldigt stor sannolikhet att vi har just de maskinerna som behövs. Oftast har ju kunderna inte egna maskiner och redskap, och då ska det vara enkelt att få hjälp av oss. Vi är alltid nära till hands.

Thomas berättar att samarbetet med Adgrowth har fungerat väldigt bra hela vägen från start till mål. Han lyfter att det kändes tryggt att ha en leverantör som behärskar flera olika områden och fördelen med att ha kontakt med en aktör istället för flera.

 

– Det bästa var lyhördheten genom hela projektet. Det märktes att AdGrowth tog uppdraget på allvar och verkligen ville förstå vår affär. Det var ett bra driv genom hela processen och värdefulla workshops och avstämningar längs vägen, säger Thomas.

När Adgrowth presenterade det första utkastet av arbetet var Maskinhjälp nästintill chockade över hur rätt man hade lyckats pricka med att ringa in varumärket, berättar Thomas och tillägger:

 

– Jag kan verkligen rekommendera Adgrowth till B2B-bolag som vill ta sitt företag framåt. De är väldigt duktiga på sin sak och är en samarbetspartner som tar en stolthet i att leverera ett stort värde.

För Maskinhjälps del har den nya resan bara börjat. De kommer fortsätta stärka sin digitala närvaro och satsar på att nå ut till flera aktörer på marknaden. Kompressordelen av bolaget kommer få en hel del fokus för att växa ytterligare och man investerar mer inom sökmotoroptimering och digitala annonser. AdGrowth kommer fortsätta som en aktiv partner inom deras digitala marknadsföring framåt.

 

Se hela caset med Maskinhjälp här.

Vill du veta mer om hur vi stärker
ditt B2B-företags digitala närvaro?

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan ta ditt B2B-företag till nästa nivå.