Humanisera varumärke

I detta inlägg vill vi lyfta vikten av humanisering av ett varumärke. Att humanisera varumärke går ut på att minska mellanrummet mellan kund och företag som i slutändan ger tillväxt i dina affärer. Precis som människor kan företag ha värderingar, åsikter och uppfattningar. Det handlar om att skapa tillit och bygga ett förtroende för företaget och dess produkt eller tjänst. Man kan inte längre förlita sig på att kunder bara trillar ner i dina händer och vill köpa det du erbjuder. Det gäller att nå kunden genom bruset med hjälp av att skapa starka kundrelationer. Ett enkelt sätt är att göra det med sin digitala närvaro, något som vi kan hjälpa dig med.

trendspaning digital marknadsföring 2019

Emotionell koppling

På grund av dagens konkurrens är det viktigt att sticka ut mot dina konkurrenter, erbjuda det lilla extra. Exempelvis, säg att du säljer väldigt liknande produkter eller tjänster, för liknande kostnad, vad behöver du göra för att kunden ska välja just ditt företag? Eftersom den genomsnittliga kunden exponeras för tiotusentals varumärkesmeddelanden varje dag, är det förstående att det kan kännas överväldigande. Oavsett mängden varumärkesmeddelande, fattar besökaren ett beslut om ditt företag på millisekunder. Då gäller det att stå ut i mängden genom att ha en stark kundrelation samtidigt som det är större chans för potentiella kunden att lockas till ditt företag om det ger en emotionell koppling.

Massmedier och massmarknadsföring

Låt oss gå tillbaka lite i tiden. Under 80- och 90-talet ansågs det modernt och attraktiv när företag var stora och opersonliga. Ordet “mass” användes framför både medier och marknadsföring. Men så kom internet och därefter sociala medier som gjorde det möjligt för människor att komma närmare varandra. Det gäller inte bara mellan människor utan förändrade även förhållandet mellan kund och företag. Företag, både B2B och B2C, kan nu aktivt möta sina kunder och behandla sina kundrelationer på liknande sätt som vi gör med relationer i våra privatliv, att ge värde, vara lyhörd och interaktiv. Till exempel har de företag som tar ställning i kritiska situationer enklare att bygga ett förtroende och få lojala kunder. Det väcker sympati hos människor om man vågar visa sårbarhet och samtidigt visa framåtanda och vision.

trendspaning digital marknadsföring 2019

Våga visa vilka ni är

Vi kan hjälpa dig med året stora trend, att humanisera varumärket åt ditt företag, genom både digital marknadsföring och webbutveckling. Låt din webbplats bli det moderna visitkortet. En professionellt designad webbplats ökar förtroendet och trovärdigheten. Marknadsföring behövs inte bara användas till att sälja saker, det kan också hjälpa till att förtjäna förtroende och bygga starka relationer. Låt texterna visa engagemang och passion, var inte rädd för att ta ställning eller visa sårbarhet. Visa dina kunder vilka ni är utöver det ni gör.

Behöver du hjälp eller tips om hur du kan humanisera ditt varumärke? Kontakta oss idag så kan vi hjälpa dig med dina digitala affärer.

Du kan följa oss på:

Facebook
Instagram
LinkedIn



trendspaning digital marknadsföring 2019digital marknadsföring

Kan vi hjälpa dig med något? Kontakta oss!

Skicka gärna ett meddelande till oss genom formuläret nedan så återkopplar vi till dig så fort vi kan!

 




Genom att använda detta formulär accepterar du lagring och hantering av dina uppgifter på denna webbplats.
Uppgifterna i fråga kommer att användas för att återkoppla till kund/besökare.

Lyfter du hellre på luren?

0732-527 000

Kan vi hjälpa dig med något? Kontakta oss!

Skicka gärna ett meddelande till oss genom formuläret nedan så återkopplar vi till dig så fort vi kan!

 




Genom att använda detta formulär accepterar du lagring och hantering av dina uppgifter på denna webbplats.
Uppgifterna i fråga kommer att användas för att återkoppla till kund/besökare.

Lyfter du hellre på luren?

0732-527 000