fbpx

Nyheter

Vad blir effekten av ett tydligt varumärke?

HJM Tak & Byggplåt AB började sin resa 2011 efter att man tagit över det välkända Göteborgsföretaget HJM. Tidigare fokuserade verksamheten enbart på stålkunder, men med nya kundgrupper och ett bredare sortiment fanns ett behov av ett starkare och tydligare varumärke – byggd på en stabil grund från tidigare HJM.

Adgrowth fick uppdraget att stärka varumärkeskännedomen och HJM’s positionering på marknaden. Arbetet resulterade i en brand book med uppdaterad grafisk profil och en användarvänlig varumärkeswebb. Hela caset hittar du här.

Andreas Björk, delägare HJM Tak & Byggplåt AB, är mycket nöjd med resultatet och tycker samarbetet med Adgrowth har fungerat utmärkt.

– Allt gick väldigt smidigt hela vägen från uppstart tills att vi var i mål, med tydliga kontaktvägar och ett grymt engagemang. De pushade oss att gå framåt och det märktes direkt att Adgrowth vet vad de gör och att de brann för att hjälpa oss att utvecklas.

Vidare berättar Andreas om den sköna känslan med att varumärket numera har en röd tråd och berättar vad han uppskattar mest med Adgrowth’s arbete.

– Det färdiga resultatet, haha. Vi är jättenöjda med alla steg. Vår nya hemsida är snygg och användarvänlig med tydlig information om vilka vi är och vad vi erbjuder. Webbdesignen i kombination med textinnehållet är ett rejält lyft för HJM. Vi hade ett stort behov av att konkretisera vår varumärkesidentitet, både för oss själva och för våra kunder.

Att förändringen redan hunnit göra skillnad råder det inga tvivel om. Andreas berättar att det är flera kunder och besökare som uttryckt sig positivt, vilket ytterligare stärker vikten av att våga investera i att tydliggöra sitt varumärke.

– Den största skillnaden är att vi numera har en hemsida som tydligt kommunicerar vad HJM´s varumärke står för och vad vi erbjuder. Internt har vi alltid vetat att vi är bra för våra kunder, men nu är det supertydligt även utåt vilket värde vi tillför. Det känns otroligt skönt att ha allt på plats och jag kan starkt rekommendera alla företag att göra ett varumärkesarbete. Det gör stor skillnad både för självförtroendet och för resultatet på sista raden.

Nu är planen att HJM ska satsa ännu mer på marknadsföring och Andreas ser ljust på framtiden genom ett fortsatt samarbete med Adgrowth.

– Vi ska dra igång annonsering på sociala medier och öka vår synlighet på Google med hjälp av SEO. En stor fördel med Adgrowth är att de har specialister inom varje område. Det underlättar mycket att ha en partner till allt istället för att använda flera olika aktörer. Jag har stort förtroende för Adgrowth och är taggad på att se samarbetet fortsätta utvecklas över lång tid framåt.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa
ditt B2B-företag med digital
marknadsföring?

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan ta ditt B2B-företag till nästa nivå.