fbpx

Proton Group

Ett växande samarbete
med Proton Group

Från ett mindre SEO-uppdrag
till ett samarbete
med en hel koncern

Allt började med ett litet samarbete inom SEO tillsammans med ett av Proton Groups bolag, Cotec Labs. Efter att ha lärt känna varandra lite bättre och byggt upp ett gemensamt förtroende växte samarbetet ganska fort – och idag har Adgrowth utfört uppdrag åt flera bolag inom Proton Group. Vi har bland annat skapat ett gäng webbsidor och utfört tjänster inom webbdesign, webbutveckling, copywriting, annonser och kampanjkoncept – alltid med en workshop som första insats för att kartlägga behoven och sätta upp tydliga mål.

– De initiala workshoparna vi hade i respektive webbprojekt visade tydligt att Adgrowth snabbt kunde sätta sig in i våra bolags utmaningar och behov. Med bra och tydliga frågor utmanades vi i våra tankar, vilket för mig bevisade att Adgrowth verkligen tar sig tid att förstå vad vi som kund behöver, säger Emma Ohliw.

”Adgrowth är väldigt vassa på att definiera köpresan och att både förstå och sätta sig in i våra kunders behov”

Emma Ohliw

Marknads- och kommunikationschef, Proton Group

Dags för moderbolaget
att få en makeover

Efter att alla verksamheter i koncernen fått sig ett ansiktslyft var det även dags för en ny webbsida för Proton Group. Efter flera projekt med deras bolag hade vi skaffat oss en djup förståelse för vad som behövde prioriteras – både gällande funktionalitet och i kommunikationen. Uppdraget gick ut på att ta fram en modern webb som förmedlar en korrekt bild av bolaget, deras verksamheter och deras gemensamma drivkraft att lyckas tillsammans, eller Enjoy Succeeding Together, som de själva hade sagt.

– Vi har känt oss väldigt trygga i hela processen och det har varit oerhört tydligt från start till mål. Adgrowth har kompetensen och kunskapen som behövs i denna typ av webbprojekt, vilket säkerställer att inget missas för framtida behov, säger Emma Ohliw.

Resultatet blev en modern, användarvänlig webb med fokus på att presentera alla verksamhetsområden och samtidigt tydliggöra vad Proton Group står för: att det är människorna som gör bolagen, inte tvärtom.

Emma Ohliw är marknads- och kommunikationschef på Proton Group och har varit involverad i samtliga projekt vi gjort tillsammans.

Vi ställde några frågor om att vårt samarbete och hur hon upplever 
att det har fungerat i rollen som uppdragsgivare.

01

Vad är ni mest nöjda med i samarbetet?

– Förutom den nära, kontinuerliga och personliga kontakten med gänget på Adgrowth så är det den kompetens de besitter genom att snabbt sätta sig in i våra bolag och dess kunder. Alla har dessutom varit supertrevliga och lättsamma genom alla projekt och bidragit med den kompetens som krävs i de olika stadierna. Adgrowth är dessutom väldigt snabba på att återkomma när vi haft frågor under projektets gång.

02

Vad var det som fick er att anlita just Adgrowth som helhetspartner för koncernens alla webbprojekt?

– Ett av våra bolag, Cotec Labs, samarbetade sedan tidigare med Adgrowth vad gäller SEO och SEM och vi upplevde att de snabbt satte sig in i verksamheten som är ganska unik och nischad. Ganska direkt såg vi resultat i det arbetet vilket bekräftade att Adgrowth vet vad de gör. Jag tycker dessutom att de är en lagom stor byrå, som är tillräckligt stora för att ha en bred och stor kompetens inom flera områden men ändå tillräckligt små för att vi som kund ska få den uppmärksamhet och täta dialog som vi önskar.

03

Finns det något du tycker kunde fungerat bättre eller saknade ni någon tjänst som Adgrowth inte kunde leverera?

– Nej, jag upplever att det inte var någonting som saknades, och i de fall där det behövdes ett PIM-system eller andra sidotjänster hjälpte Adgrowth till att fixa det via samarbeten som var sömlösa och fungerade smidigt.

04

Skulle du rekommendera andra B2B-bolag att samarbeta med Adgrowth, och isåfall varför?

– Jag skulle absolut rekommendera andra bolag att samarbeta med Adgrowth. De är väldigt vassa på webbprojekt, att definiera kundens köpresa och att förstå och sätta sig in i våra kunders behov. Som jag nämnde innan är det en lagom stor byrå som erbjuder en bred men djup kompetens där man ändå kan ha en nära och bra dialog.

Spana in alla våra projekt tillsammans med Proton Group:

Är du också redo att ta ditt B2B-företag till nästa nivå?

Kontakta Daniel så berättar han mer om vad vi kan göra för dig.