Du ser dem varje gång du ska googla och olika annonsörer dyker upp beroende på dag och tid. Vi pratar såklart om Google Ads, annonserna som syns antingen högst upp eller längst ner på Google. Skillnaden mot det organiska sökresultatet är att man via Google Ads betalar för att synas – men betalar endast när […]

Vi på AdGrowth satsar mycket på utveckling och strävar hela tiden efter att bli ännu bättre i vårt erbjudande. Just nu sitter våra webbutvecklare bland annat och skapar ett eget tema som förenklar utvecklingen framåt. Men vad innebär det och vad är fördelarna? Vi låter vår Senior Frontend Developer, Erik Fransson, reda ut begreppen.  Erik, först […]

“Google är inte allsmäktig” säger Mikael, vår Senior SEO Specialist. Men vad menar han och hur ska man tänka kring SEO? Vi ställde några snabba frågor som förhoppningsvis gör det hela lite tydligare. Micke, kan du ge tre snabba tips på vad man ska tänka på när det gäller sökmotoroptimeringen av sin hemsida? – Absolut! […]

Möt Rebecca Isaksson, vår nya projektledare som förutom att ha full koll på läget också stoltserar med att ha varvat playstation-spelet Crash Bandicoot minst 5 gånger. Välkommen till teamet Rebecca, hur är känslan? – Tack! Känslan är KANON. Nu har jag varit här i två veckor och det är verkligen ett härligt gäng som välkomnat mig […]

Tolv fartfyllda veckors praktik går fort och har nu lidit mot sitt slut för våra LIA-studenter Petra och Maria. Snart tar de examen från Utbilda dig till Digital AD/Copy på Borås Yrkeshögskola. Vad tar du med dig från din tid hos oss, Maria? – Med självledarskapet som erbjuds på AdGrowth har jag lärt mig att bli mer självgående och […]

Han dricker O´Boy varje morgon, beskriver sig själv som en “ganska kul kille” och älskar att gibba med grabbarna. Möt Richard Johannesson, vår nya Customer Success Manager här på AdGrowth. Du har snart avslutat din andra vecka hos oss, hur är känslan hittills? – Den är riktigt bra. Det märks verkligen att det är ett gött […]

Han beskriver sig själv som en glad livsnjutare ut i fingerspetsarna och besitter både ett stort tålamod och lugn. Efter en examen från Systemutvecklare.NET på Borås YH tar Alexander Esbjörnsson nu plats som junior webbutvecklare hos oss på AdGrowth. Så Alexander, vad innebär livsnjuteri för dig? – Musik, soliga dagar eller mysiga höstkvällar och spelkvällar med vänner eller framför […]

Pontus Wiseby har alltid varit klassens clown. Nu har han tagit plats i team AdGrowth som den sociala affärsutvecklaren med ett ständigt leende på läpparna. Han trivs i centrum men tycker det är viktigt att alla ska känna sig inkluderade och ha kul.  Men vem är Pontus och vad älskar han mest i livet? – Träning! […]

För att matcha AdGrowth’s mission om att skapa effektivare marknadsföring för varumärken vässar vi nu vårt eget marknadsarbete genom att tillsätta en CMO. Rekryteringen gjordes internt och vår tidigare varumärkesstrateg Petter Axell kliver nu in i rollen som marknadschef. Varför väljer AdGrowth att tillsätta en CMO? – Tror vi på det vi säljer behöver vi också köpa […]