fbpx

PV Systems

Framgångsrik produktion
genom nära samarbete

Uppdragets huvudmål

PV Systems är en helhetspartner som levererar kundanpassade systemlösningar samt specialanpassade detaljtillverkningar och verktyg – som effektiviserar produktionsprocessen för teknikföretag. De arbetar i nära samarbete med sina kunder och produktionsenheter för att tillsammans hitta långsiktiga lösningar som säkerställer kvalitet genom hela processen.

Utförda insatser:

Grafisk profil
Copywriting
Webbdesign
Webbutveckling

Tydligare positionering
och fler leads

PV Systems ville förtydliga sitt erbjudande och göra det ännu lättare för målgruppen att förstå värdet de tillför. Målet med arbetet var dels att öka varumärkeskännedomen genom högre synlighet online med en tydligare positionering, men också att få fler leads som i slutändan genererar ökad försäljning. PV Systems ville ha en röd tråd i all kommunikation och säkerställa att deras företagsidentitet framkommer tydligt i alla kanaler och kontaktytor.

“Målet var att förklara det komplexa på ett enkelt sätt – utan att kompromissa med detaljerna”

– Petter Axell
Head of Branding, Adgrowth

“Adgrowth var lyhörda och tog sig tiden att verkligen förstå oss och vad vi ville få ut av samarbetet”

Hanna Thilén

Marknad, PV Systems

Vägen till PV Systems 2.0

Adgrowth antog utmaningen och samarbetet startade med en workshop tillsammans med PV Systems, där vi pratade om företagets vision och mission, deras värderingar, behov, prioriterade önskemål framåt och mycket mer. När vi hade klart för oss hur målbilden såg ut och vad förändringen behövde åstadkomma påbörjades uppdraget.

Vi identifierade av att framhäva den mänskliga faktorn och valde att lyfta fram att PV Systems är samarbete.

Målet med kommunikationen var att göra det tydligare för målgruppen att förstå PV Systems två affärsområden, men också vad som skiljer dem åt från andra företag på marknaden. Många branschkollegor väljer att framhäva det tekniska och komplexa, medan vi såg en möjlighet att positionera dem lite annorlunda, genom att framhäva det personliga och engagerade värdet som gör att PV Systems underlättar vardagen för sina kunder.

Därefter tog vi fram en ny grafisk profil med en visuell identitet som förstärker deras budskap, är modern och lätt att använda oavsett om man ska skapa annonser, trycka en broschyr eller skapa en mässmonter. Med kommunikationen och det grafiska på plats var det dags att designa PV Systems nya plattform. Här låg fokus på att skapa ett mer modernt utseende och öka användarvänligheten för besökarna. Det skulle vara enkelt för besökaren att förstå och hitta information, samtidigt som webben skulle förmedla en tydlig och rättvis bild av PV Systems. Sagt och gjort, vi såg till att det komplexa presenterades enkelt – utan att kompromissa med detaljerna.

4 snabba med Hanna Thilén,
marknad, PV Systems

Varför valde ni att investera i ert varumärke och i en ny webb?

– Det kändes rätt i tiden! Vi ville få en uppfräschning av vår tidigare webbplats, underlätta för besökarna och bli tydligare i hur vi kommunicerar vårt erbjudande.

Hur har samarbetet med Adgrowth fungerat?

– Jättebra! Det är alltid lättare att jobba fram en förbättring när man samarbetar med folk som vet hur allt fungerar och har bra idéer och värdefull input.

Vad är ni mest nöjda över?

– Både webben och vår nya grafiska profil! Det har gett oss ett bra lyft och det känns skönt att kunna ha samma koncept rakt igenom och få en röd tråd i allt vi gör framåt.

Skulle ni rekommendera andra B2B-företag att samarbeta med Adgrowth?

– Absolut. Adgrowth var lyhörda och tog sig tiden att verkligen förstå oss och vad vi ville få ut av samarbetet, samtidigt som de kom med lösningar och idéer som var genomtänkta och bra för oss utifrån vår verksamhet och bransch.

Är du också redo att ta ditt B2B-företag till nästa nivå?

Kontakta Daniel så berättar han mer om vad vi kan göra för dig.