Hur stor del av besökarna använder er site på det sätt som det är tänkt? Konverteringsoptimering (CRO) är ofta en av de mest lönsamma digitala investeringar som företag kan göra.
Trafik & Konvertering
Konverterings
optimering
Vad är konverteringsoptimering?
Konverteringsgraden på er webb är det samma som hur många av era besökare som genomför en viss önskad åtgärd. Det kan röra sig om köp i en e-handel, ifyllda kontaktformulär, nedladdade Whitepapers eller kanske något helt annat. Att arbeta med konverteringsoptimering (CRO) innebär helt enkelt att arbeta med att öka andelen av era besökare som genomför just det som är ert mål för dem. Detta är ofta ett effektivare sätt att växa jämfört med att bara driva mer trafik.
Första steget i arbetet handlar om att göra en genomtänkt Analys av läget för att börja identifiera vad som fungerar på er webbplats och vart era besökare “trillar ut”. Det är i sig ett detektivarbete som kan kännas hopplöst, men vet man vad man ska leta efter är man en lång väg på resan.
Konvertering
Leadsgenerering
Kundflöde
UX
Analys


Våra digitala marknadsförare älskar en komplex utmaning och att få djupdyka i Analytics data. Det som för ett otränat öga inte säger något alls, kan efter lite grävande från deras sida visa sig vara solklara mönster som blir bra underlag för förbättringsförslag kring er webbplats med målet att öka er konverteringsgrad.
Efter att åtgärderna har implementerats följer vi upp och mäter utfallet för att säkra att vi är på rätt väg. Ofta genomförs förändringarna stegvis med stöd av A/B-tester. Strategin för lyckad och effektiv konverteringsoptimering bygger på att vi alltid identifierar och plockar den lägst hängande frukten först (alltså de åtgärder som får störst effekt i relation till hur svåra de är att implementera) för att sedan tillsammans med er arbeta oss vidare steg för steg. Kontakta oss så berättar vi gärna mer om hur detta skulle kunna gå till i praktiken för ert företag.