Vad vi gör
Konverteringsoptimering för B2B
Få dina besökare att konvertera till kunder
Konverteringsgraden på er hemsida innebär hur många av era besökare som genomför en viss önskad åtgärd, som till exempel att de klickar på en köpknapp, läser mer om en produkt eller anmäler sig till ert nyhetsbrev. Konverteringsoptimering innebär att man gör justeringar och förbättringar för att öka andelen besökare som utför något på din webbsida. Att konverteringsoptimera är ofta nästa steg efter att man först lyckats driva trafik och skaffat sig en välbesökt webb.
Hur vi jobbar
Först gör vi en analys av nuläget för att identifiera var besökarna oftast tappas. På så vis får vi en förståelse för vilka ställen på hemsidan som behöver förändras för att få besökarna att konvertera. Våra specialister kartlägger besökarnas mönster på er webbplats och tar fram åtgärdsförslag baserat på analysen. När vi sedan implementerar förbättringarna mäter vi utfallet steg för steg, oftast med stöd av A/B-tester. I många fall kan man se en stor effekt genom enkla insatser som verkligen gör skillnad.
Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan öka konverteringarna på din webb.
Är du också redo att ta ditt B2B-företag till nästa nivå?
Kontakta Daniel så berättar han mer om vad vi kan göra för dig.
Telefon: 070 – 144 16 93
E-post: daniel@adgrowth.se