fbpx

När strategiska
beslut är avgörande

Prolog

2023 bestämde sig Techno Skruv för att stärka sin position på marknaden genom att förtydliga sitt budskap och uppdatera sin visuella identitet. Tillsammans med Techno Skruv genomförde vi ett varumärkesarbete som, förutom en tydligare kommunikation, resulterade i ett helt nytt grafiskt uttryck, en ny användarvänlig webb och en långsiktig plan för deras löpande marknadsföring – med målet att effektivisera försäljningen och befästa Techno Skruv som det självklara valet när man behöver en strategisk helhetspartner för standard- och specialartiklar inom fästelement.

Som en del i arbetet tog vi fram en tagline som förmedlar att de har hög kvalitet på sina produkter, erbjuder förstklassig service från första kontakt till färdigt projekt och att de alltid levererar effektiva lösningar som underlättar för kunderna. Med andra ord, varje touchpoint ska vara världsklass – från den lilla komponenten till det fantastiska slutresultatet – alltid med grym service och en personlig projektansvarig som tar ansvar utifrån strategiska beslut.

Eller som vi kallar det numera: Excellence in Every Part.

Se caset här
Hösten 2024

Nu, drygt ett år senare, har Techno Skruv etablerat en stark digital närvaro och hamrat in sitt budskap till målgruppen via digital marknadsföring. Med löpande annonsering och content på sociala medier har Techno Skruv´s annonser exponerats omkring 350.000 gånger i månaden det senaste året och antalet besök till deras webb har ökat med 30% jämfört med föregående år. Techno Skruv har befäst sin position som en strategisk helhetspartner som levererar Excellence in Every Part, och manegen är krattad inför nästa steg i marknadsföringen –nämligen en ny kampanj som ytterligare förstärker vilka Techno Skruv är och varför de ska vara förstavalet för alla som behöver fästelement. 

Idé och budskap

Huvudbudskapet i den nya kampanjen handlar om att Techno Skruv är en strategisk partner som aldrig chansar när de tar sina beslut. Kunden ska alltid känna sig trygg med att Techno Skruv föreslår genomtänkta lösningar – med beslut baserade på kunskap och erfarenhet. 

Hur visualiserade vi det här? Genom att låta deras produkter och komponenter gestalta schackpjäser som representerar det strategiska tänket: att varje beslut räknas för att uppnå ett bra resultat. På samma sätt som man vinner i schack där det gäller att vara Excellence in Every Part – eller som i det här fallet: att utföra genomtänkta drag för att vinna matchen.

Är du också redo att ta ditt B2B-företag till nästa nivå?

Kontakta Daniel så berättar han mer om vad vi kan göra för dig.