fbpx

Nyheter

Dags för en digital B2B-strategi som fungerar?

Vi vet vilka olika utmaningar B2B-företag ställs inför och hur viktigt det är med en genomtänkt strategi för att få ett bra resultat från sin marknadsföring. Men oftast är det flera komponenter som behöver vara på plats innan man kommunicerar ut sitt budskap till målgruppen, och många frågor som behöver besvaras. Har ni en webbsida med rätt innehåll? Är den grafiska profilen och varumärkets identitet på plats? Vilka kanaler använder er målgrupp?

På Adgrowth tar vi oss tid att förstå din verksamhets behov på djupet innan vi föreslår en lösning. På så sätt gissar vi oss aldrig till en insats för att det “verkar” bra, vi tar strategiska beslut som grundar sig på förståelse, kunskap och erfarenhet. Vi har hjälpt många B2B-företag att öka sin försäljning genom digital marknadsföring, och grunden i samtliga samarbeten är en genomtänkt digital strategi utefter uppdragsgivarens affärsmål.

Hur du lägger upp en B2B digital strategi

Men först, vad är egentligen en digital B2B-strategi?


Man kan enklast förklara att en digital strategi inom marknadsföring innebär att planera och använda digitala kanaler och verktyg för att nå sina affärsmål. Det handlar om att välja rätt plattformar och kanaler, skapa relevant innehåll och använda data för att nå och engagera målgruppen.

En effektiv digital strategi innebär också att man analyserar resultatet löpande och optimerar insatserna därefter.

Var ska man börja?

Oftast vill man komma igång med annonsering och marknadsföring direkt, men för att det ska ge önskad effekt behöver man säkerställa att alla pusselbitar är på plats. Vad vill du att ditt varumärke ska förmedla? Hur fångar du din målgrupps uppmärksamhet? Hur särskiljer du dig på marknaden? Oroa dig inte, vi hjälper dig med alla frågor och att prioritera rätt.

På Adgrowth startar vi nämligen varje samarbete med en workshop för att lokalisera behovet för att ni ska lyckas med er marknadsföring. Tillsammans med er lägger vi sedan upp en plan på vilka insatser som ska göras och i vilken ordningsföljd, allt från sökmotoroptimering och annonsering till grafiskt design, webbutveckling, e-handel och varumärkesstärkande kampanjer.

Allt under ett och samma tak

Vi har samlat alla kompetenser under ett och samma tak, vilket gör att ni inte behöver ha olika samarbetspartners baserat på era olika behov. Hos oss kan ni göra hela resan från ett blankt papper till bra försäljningssiffror utan att behöva byta kontaktperson eller hålla koll på flera olika aktörer samtidigt. Vi är nämligen experter på digital marknadsföring och har alla ingredienser i huset som krävs för att lyckas. Vi kan stärka ditt varumärke, öka dina leads eller göra webben till din bästa säljare. Oavsett vilken eller vilka insatser vi utför kan du vara trygg i vårt löfte: att vi alltid gör det som är bäst för din affär.

Låt oss göra resan tillsammans

Vi vet att det är en stor utmaning för många B2B-företag att kunna investera tillräckligt med tid för att nå sina försäljningsmål. Det är här Adgrowth kommer in i bilden. Vi fungerar som en extern marknadsavdelning där du får tillgång till all specialistkompetens som krävs för att du ska lyckas – till priset av en anställd. Genom att vi arbetar tillsammans och får input från dig kan vi kombinera våra olika styrkor där du är mästare på din bransch och vi är mästare på marknadsföring. Win-Win.

Är du också redo att ta ditt B2B-företag till nästa nivå?

Kontakta Daniel så berättar han mer om vad vi kan göra för dig.