fbpx

Nyheter

”Google är inte allsmäktig”

“Google är inte allsmäktig” säger Mikael, vår Senior SEO Specialist. Men vad menar han och hur ska man tänka kring SEO? Vi ställde några snabba frågor som förhoppningsvis gör det hela lite tydligare.

Micke, kan du ge tre snabba tips på vad man ska tänka på när det gäller sökmotoroptimeringen av sin hemsida?

– Absolut! En tydlig och logisk struktur på hemsidan är A och O. Ordning och reda pengar på freda´, som det gamla talesättet lyder.

Okej, vi fattar. Vad mer?

– Google är inte allsmäktig. Se till att det står rätt saker på rätt plats för att ge Google en rimlig chans att förstå din hemsida och dess innehåll.

Got it. Något mer man bör tänka på för att synas när människor söker på Google?

– Content is king! Google letar efter relevant information att visa upp i sökresultatet. Om du har en sida som innehåller bra information, har ett tydligt fokus och ger användaren svar på deras frågor så har din hemsida rätt förutsättningar att synas i sökresultatet. Mycket handlar om att skapa en bra struktur och ett bra innehåll.

Låter rimligt. Har du fler tips på vad man ska tänka på?

– Se till att ha koll på sökintentionen, alltså vilken typ av information man ute efter när man söker på ett visst sökord, och se till att innehållet på din sida matchar detta. Och sist men inte minst, skriv för besökaren! En text som är lätt att ta till sig och faktiskt hjälper besökaren leder i slutändan till fler affärer.

 

Great!

Google är inte allsmäktig, men Mikaels SEO-skills är så nära man kan komma.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa
ditt B2B-företag med SEO?

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi skapar bättre synlighet för ditt B2B-företag.