fbpx

Nyheter

“Man behöver en långsiktig plan för att lyckas”

För att dina potentiella kunder ska hitta dig behöver du en långsiktig plan för din digitala marknadsföring. Den digitala kundresan inom B2B förändras och målgruppen söker idag mer information på egen hand. För att lyckas med din marknadsföring behöver du förstå din kunds beteende för att öka din synlighet där dina kunder befinner sig.

Digital marknadsföring ger B2B-företag en möjlighet att nå ut och engagera sig med sin målgrupp på ett sätt som är både kostnadseffektivt och mätbart. Genom att investera i digital marknadsföring kan B2B-företag se en verklig avkastning på investeringen genom ökad webbtrafik, fler leads och mer försäljning, säger Dmitry Vidineev, Head of Digital på Adgrowth.

Dmitry förklarar att digital marknadsföring handlar om att skapa och distribuera värdefullt innehåll för att öka varumärkeskännedomen, driva trafik till din webbplats för att i slutändan omvandla leads till kunder. Dmitry betonar vikten av att använda en kombination av betalda annonser, kampanjer i sociala medier och sökmotoroptimering för att få ett bra resultat och förtydligar:

– Genom att använda en kombination av dessa tre kanaler kan du effektivt nå din målgrupp på flera digitala plattformar. Vi har specialister inom varje område och kan hjälpa dig att uppnå grymma resultat.

När det kommer till digitala plattformar finns det mängder med alternativ och valet av plattform handlar om vad man vill uppnå med sin digitala satsning. Om man har kartlagt en tydlig kundresa för sina kunder och har ett tydligt mål så brukar man lätt kunna se vart det brister och vilka plattformar som är mest relevanta. På Adgrowth hjälper vi dig med strategin och vad du bör fokusera på, berättar Dmitry och avslutar:

– En viktig aspekt att ta med i beräkningen är att man behöver en långsiktig plan framåt. En del plattformar och kanaler kan vara väldigt bra kortsiktigt medan andra genererar resultat längre fram. Därför bör man arbeta med båda alternativen och säkerställa att man prioriterar sina insatser rätt.

Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa
ditt B2B-företag med digital
marknadsföring?

Kontakta oss så berättar vi mer om hur vi kan ta ditt B2B-företag till nästa nivå.