fbpx

Nyheter

“Nu är det tydligt förankrat vilka vi är och hur vi ska kommunicera vårt erbjudande”

När Techno Skruv bestämde sig för att förtydliga sitt varumärke och stärka sin digitala närvaro föll valet av samarbetspartner på Adgrowth. Efter ett utfört varumärkesarbete som resulterade i en tydligare identitet, en ny grafisk profil och en mer användarvänlig teknisk plattform tog vi ett snack med Techno Skruvs VD, Hans Eliasson, om satsningen, arbetsprocessen och resan framåt.

Varför valde ni att investera i ert varumärke?

– Generellt för att vi tyckte att vi var för osynliga och okända hos potentiella kunder. Framför allt när det gällde delar som logistik och lagerhållning, men vi hade även en otydlighet i det mervärde vi tillför kunden. Dessutom ville vi tydliggöra och stärka Techno Skruvs gemensamma värdegrund, sätta ord på det så att alla i bolaget har en samsyn på vilka vi är och vad vi står för.

 

Hur har samarbetet med Adgrowth fungerat?

– Mycket bra! Adgrowth är professionella i alla delar vi arbetat igenom tillsammans. Trots att det har varit flera personer inblandade i projektet höll allt ihop på ett utmärkt sätt av Adgrowths projektledare – med mycket tydlig och transparent kommunikation.

Vad i samarbetet och projektet är ni mest nöjda över?

– Utfallet givetvis! Varumärkesarbetet, eller varumärkesmanualen som vi kallar det, kommer att ligga till grund för allt vi gör framåt. Vi är även väldigt nöjda med den grafiska profilen och vårt nya utseende samt att tidsplanen hölls genom hela projektet, vilket var en viktig del för oss.

 

Vilken skillnad har arbetet gjort för er?

– Framförallt har arbetet gett oss ett bra underlag att samlas kring och jobba utifrån. Nu är det tydligt förankrat vilka vi är och hur vi ska kommunicera vårt erbjudande. Det känns extra kul att jobba när man har en tydlig varumärkesidentitet som man känner stolthet över.

 

Skulle ni rekommendera andra företag att samarbeta med Adgrowth?

Absolut! Ett bra argument är att Adgrowth var väldigt duktiga på att lyssna in och förstå våra behov, lokaliserade många delar som vi saknade och lyckades tyda våra diffusa förhoppningar. Slutresultatet blev en genomtänkt och förankrad lösning med vår affär i fokus, förpackad i en fräsch och tydlig identitet som genomsyrar vår nya webbplats. Adderar också att min upplevelse av Adgrowth är att det är fullt av professionella och duktiga medarbetare inom de olika områdena som har lyfts in och ur projektet efter behov.

 

Hur ser framtiden ut för Techno Skruv?

– Vi är alltid ödmjukt optimistiska att vi skall fortsätta vara framgångsrika, lönsamma och se en kontinuerlig tillväxt. När det gäller marknadsföring så ser vi fram emot nästa fas tillsammans med Adgrowth, att se hur vi kan nyttja digital marknadsföring på bästa sätt. Det är i princip helt nytt för oss, men med ett genomarbetat varumärke i ryggen känner vi oss redo att göra Techno Skruv mer känt och väcka nyfikenheten hos både befintliga och potentiella nya kunder.

Läs vårt case med Techno Skruv

Besök technoskruv.se

Är du också redo att ta ditt B2B-företag till nästa nivå?

Kontakta Daniel så berättar han mer om vad vi kan göra för dig.