fbpx
MASKINHJÄLP

En lokal känsla i det digitala landskapet

Tjänster

  • Marknadsplan
  • Varumärkesarbete
  • Grafisk profil
  • Webbutveckling

Maskinhjälp är en väletablerad aktör som hyr ut maskiner till företag inom bygg, entreprenad och industri. De har en stark lokal förankring och en välsorterad maskinpark med hög tillgänglighet. Maskinhjälp erbjuder ett brett och samlat utbud, snabb service och trygg rådgivning för sina kunder.

– Hela vårt varumärke känns betydligt mer modernt, tydligt och träffsäkert nu. Vår hemsida återspeglar vilka Maskinhjälp är på ett rättvist sätt, något jag tror underlättar för våra kunder väldigt mycket.

– Thomas, VD & Delägare, Maskinhjälp

Vill du också få hjälp med att hitta din position i det digitala landskapet?

Kontakta oss här!

Ett starkare varumärke och en tydligare positionering

Maskinhjälp var i behov av att stärka sin digitala närvaro för att inte riskera att halka efter i utvecklingen gentemot sina konkurrenter. I samband med att de ville arbeta mer digitalt fanns en önskan om att förtydliga varumärket och stärka sin positionering på marknaden. Maskinhjälp ville bli bättre på att kommunicera sitt värdeerbjudande och sina styrkor som företag, förmedlat på en ny, mer modern och användarvänlig webbsida.

En lokal känsla i det digitala landskapet

Maskinhjälp vet vad de kan och vad de är bra på. Däremot har de haft svårt att formulera det utåt i sin marknadsföring och kommunikation. Ett stort fokus under arbetet med varumärket lades därför på att formulera ett budskap som tydligt framhäver Maskinhjälps styrkor. 

AdGrowth har arbetat med hur vi överför den lokala känslan och tillhörande fördelar som finns i maskinparken till det digitala landskapet. Tillsammans med Maskinhjälp har vi identifierat och formulerat drivkrafterna bakom varumärket, värderingar som genomsyrar företaget och styrkorna som tar Maskinhjälp framåt. 

Omfattande analys- och strategiarbete

I samband med att vi arbetade med varumärket genomförde vi ett stort analysarbete och tog fram en tydlig strategi för hur vi applicerar allt i praktiken. Utifrån det har vi på AdGrowth tagit rollen som en initiativtagande partner, där vi leder Maskinhjälps resa mot att öka deras digitala närvaro och säkerställer att de når fram med sitt budskap till målgruppen.

Ny webb och varumärkesplattform

Maskinhjälp har genomgått ett varumärkesarbete som tydliggjort vad deras varumärke står för och vad de erbjuder sina kunder. Med en ny webb tillsammans med en uppdaterad grafisk profil har Maskinhjälp nu en förankrad plattform att arbeta utefter med all sin kommunikation framåt. Vi har spikat en strategisk marknadsplan åt Maskinhjälp och kommer framåt utföra löpande marknadsinsatser med fokus på annonsering och sökmotoroptimering.

Spana in nya Maskinhjälp HÄR

Är ditt B2B-bolag också i behov av ett tydligare varumärke?

Kontakta Daniel så berättar han vad vi kan göra för dig.

Quickview

Close

Categories